Преподобный Иов Почаевский
(память 28 августа и 28 октября по старому стилю)
После татарского нашествия вся юго-западная Русь, опустошенная и разоренная, почти обезлюдела. Через сто лет ее заняли литовские войска. А когда в конце 15-го века была провозглашена Люблинская уния и Польша с Литвой были соединены, то для коренного русского православного населения наступили тяжкие времена угнетения православной веры.
В 1559 г. приехал на Волынь греческий митрополит Неофит и привез с собой чудотворную икону Божией Матери. По внушению свыше он оставил ее в доме благочестивой помещицы Анны Гойской.
В 1596 г. над православной верой, по попущению Божьему, разразилось страшное несчастие: дело было в том, что, преследуя православных, польское правительство старалось сделать так, чтобы епископские кафедры замещались лицами не стойкими в православии, и эти епископы согласились признать власть папы на соборе, созванном в Брест-Литовске.
Православный обряд сохранялся, но лица, согласившиеся на это соединение, или унию, стали католиками. А народ, оставшийся верным православию и не признававший Брестскую унию, католики стали еще больше теснить и угнетать.
Тогда многие стали уходить в степи и заднепровские пороги и там образовали вольное казацкое войско, которое много раз поднимало восстание для защиты православной веры.
Другие стали объединяться в церковные братства или же становиться под защиту вельмож, оставшихся верными православию. Самым видным из них был князь Константин Острожский, вокруг которого образовался круг ученых. Он основал в своем городе Остроге духовную академию и типографию, и они много писали в защиту православия.
На следующий же год после объявления унии, Анна Гойская, ради укрепления православия, передала хранившуюся у нее чудотворную икону монахам-отшельникам, подвизавшимся на горе, называвшейся Почаевской, и с тех пор святая эта икона стала именоваться Почаевской иконой Божией Матери.
Почаевская гора находилась недалеко от имения Анны Гойской и стала известной давно, еще во времена татарского нашествия в 1240 году. Сама Пресвятая Богородица явилась на ней пастухам, причем в память этого соблаговолила оставить след Своей стопы, так и называющийся “Стопа Пресвятой Богородицы”. С тех пор на этой горе стали подвизаться отшельники, на ней нашли убежище и монахи разрушенного Киево-Печерского монастыря. Со времени перенесения на Почаевскую гору чудотворной иконы Божией Матери там основался монастырь.
Преп. Иов жил в эти тяжелые времена. Он родился в 1550 г. в Галиции и назывался в миру Иоанн Железо. Десятилетним отроком он поступил в Угорницкий монастырь. В этом раннем возрасте он так преуспел в иноческих подвигах, что 12-ти лет был уже пострижен в мантию с именем Иова, по достижении совершенного возраста возведен в священнический сан, а тридцати лет удостоен великой схимы, причем ему было возвращено имя Иоанн. Он особенно любил это имя и всегда им подписывался, но к лику святых он был причислен с именем Иова.
По просьбе князя Острожского, преп. Иов был переведен в находившийся в его владениях Дубенский монастырь, где стал настоятелем и много писал в защиту православия. Однако же, жажда подвижнического уединенного жития заставила его перейти на св. гору Почаевскую, но и там его избрали настоятелем. Для молитвенных подвигов он удалился в каменную пещеру: ноги его покрылись ранами так, что обнажились кости.
Он был делателем непрестанной молитвы Иисусовой — “Господи, Иисусе Христе, помилуй мя, грешнаго”, доводящей подвижника до высоких духовных степеней. Вот, то о нем повествует его ученик и сподвижник Досифей, ставший по его кончине его преемником по игуменству. “Однажды, когда молился преподобный в той пещере, вдруг облистал его свет благодати Божией, сиявший по сей церкви в течение двух часов непрестанно. Я же, увидев его, в великом ужасе пал на землю, побежденный таим чудным видением”.
Какой силы достиг святой старец над грешной душой человеческой, показывает следующий случай: однажды, придя ночью на гумно монастырское, он увидел вора, который хотел взвалить себе на спину куль зерна. Преподобный помог ему поднять этот куль, но напомнил ему об ответе на страшном Суде Христовом. Потрясенный кратким словом святого, грешник упал ему в ноги с мольбой о прощении.
В обители преп. Иов ввел общежительный устав. Обитель он окружил оградой с помощью благочестивых помещиков Феодора и Евы Домашевских и воздвиг Свято-Троицкий собор, а потом и еще шесть меньших церквей. Он создал Почаевскую типографию и продолжал писать в защиту православия. Сохранилась одна из его книг под заглавием “Книга Иова Железа, игумена Почаевскаго, властною его рукою написанная”. В 1889 году она была издана под заглавием “Почаевская Пчела”.
Типография преп. Иова, возобновленная в начале этого века архимандритом Виталием (Максименко), была им вывезена после русской революции за границу и ныне продолжает существовать в Америке, в Свято-Троицком монастыре, обслуживая духовные нужды русской эмиграции.
Много скорбей принес преп. Иову наследник Анны Гойской, лютеранин Фирлей. Оп завладел монастырскими землями и даже чудотворной иконой. Но св. икона была возвращена монастырю, после того как жену Фирлея постигло за кощунство над ней Божие наказание, а земли были возвращены судом незадолго до кончины преподобного.
В свободное время преп. Иов любил заниматься садоводством и развел в Почаеве прекрасный сад.
В 1620 г. он принимал участие в Киевском Соборе, осудившим унию и постановившем твердо стоять за православие. Под постановлением этим есть подпись: “Иоанн Железо, игумен Почаевский”.
Скончался преподобный Иов 28-го октября 1651 года. Мощи его были открыты в 1659 году после трехкратного его явления митрополиту Киевскому Дионисию. Вскоре после этого в обитель приехала на богомолье Ева Домашевская. Ночью она увидела, что в Троицкой церкви сияет свет и услышала пение. Служанка ее, девица Анна, пошла узнать, какое служение совершается, и к своему ужасу увидела, что церковные двери открыты, а посреди церкви, между двумя ангелами, молится в необычайно светлом одеянии преп. Иов. Обратившись к девице, он приказал ей позвать игумена Досифея, в это время безнадежно больного, и дал ей для него плат, омоченный в миро. Больной, получив этот плат, помазался им и получил исцеление.
В 1675 г. татары осадили Почаевский монастырь. На третий день осады, во время чтения акафиста, над монастырем явилась Сама Царица Небесная. Татары пробовали пускать стрелы в небесное явление, но стрелы возвращались назад и поражали их самих. Тогда татары бежали.
В 1721 г. Почаевским монастырем завладели униаты. Чудотворную икону Божией Матери они чтили, но доступ к мощам преподобного для верующих закрыли. Однако же через 20 лет чудеса преподобного заставили их допустить к ним верующих.
В 1831 г. униаты были воссоединены с Православной Церковью. Мощи преподобного были вновь торжественно открыты, а Почаевский монастырь объявлен Лаврой.
Подробнее-жми сюда
Акафист
преподобному и богоносному отцу нашему Иову, в схимонасех Иоанну, Железу, игумену и чудотворцу святыя Лавры Почаевския
Кондак 1
Избранный от Господа, благий рабе и верный угодниче Христов, преподобне отче наш Иове твоим заступлением и предстательством ограждаеми, похвальная восписуем ти, поведающе благия подвиги и чудеса твоя, и благодарственная возсылаем моления прославлъшему тя Господу и Царю славы. Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу и Пречистей Его Матери, Приснодеве Богородице, от всяких нас бед свободи, зовущих ти: Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий обители Почаевския украшение.
Икос 1
Ангела земнаго нравом и человека небеснаго житием содела тя Владыка ангелов и всея видимыя и невидимыя твари; темже прославив, яко сообразна явльшася предуведению Его, благоволил есть и нам явити славное житие и пренебесное прославление твое, да воспеваем ти сице: Радуйся, от утробы матерния избранный на подвиг служения Царю Небесному; Радуйся, именем Иоанна, благодати тезоименитаго, имже по рождении наречен был еси, яко печатию благодати запечатленный. Радуйся, яко приял еси имя Крестителя Господня, емуже пустыннолюбным житием добре поревновал еси; Радуйся, яко измлада услышал еси внутренний глас призвавшаго тя Господа. Радуйся, яко десятолетен сый, сему гласу охотно последуй, уклонился еси от очию любимых ти родителей и во обители Угорницкой вселился еси; радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 2
Видяще иноцы Угорницкии добродетельное житие и благия нравы, угодниче Божий, по двою летех кроткаго и трудолюбнаго послушания твоего во обители своей, возложиша на тя ангельский чин, и якоже предобразуя многотрудныя подвиги твоя, яже Христа ради подъяти имел еси, Иовом тя нарекоша, воспевая Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум свыше лет подавая тебе, Бог разумов умудри тя в ведении сих, яже ко спасению, яко преуспевати тебе в пути Господни и благопоспешити паче всех сущих во обители. Темже и на степень священства, аще и по мнозем отрицании твоем, абие во уреченный возраст подведен был еси. Сих ради приими от нас хвалебная пения сия: Радуйся, светом разума Божественнаго от юности твоея осиянный; Радуйся, во свете лица Божия тьму неведения и плотских мудрований во всем житии твоем от себе отгнавый. Радуйся, розго плодоносная, делы богоугодными привитая к истинной леторасли вертограда Господня; Радуйся, крине, прозябший благочестие от росы Духа Святаго. Радуйся, класе, плод духовной веры, надежды и любве Божественный сторицею принесший; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 3
Сила Вышняго, еюже облечен был еси во угодное благодати Божественные орудие, толикий пламень ревности Божия возже в сердце твоем, яко неусыпнаго ради хваления Господа и серафимский образ по рукоположени вскоре восприяти изволил еси, именем Иоанна во схимонасех паки нареченный, яко исполнь сугубыя благодати Божия и навыкнувый пети непрестанно Серафимскую песнь: Аллилуиа.
Икос 3
Имущи дарования многоразличная от Господа., воистину не возмогл еси утаитися от современник твоих, от нихже мнози начата приходити к тебе пользы ради душевныя; благочестивый же Острожский князь Константин испроси тя во обитель свою Крестную, яже на острове Дубенстем, идеже и во игумена вскоре поставлен был еси, научая всех звати тебе: Радуйся, вместилище всех сокровищ Господних; Радуйся, раздаятелю коемуждо на пользу даров духовных, яже приял еси от Господа. Радуйся, яко ревнуя по православию, во обители Дубенстей писанием книг Божественных противу унии, тогда первее явившейся, богомудренно упражнялся еси; Радуйся, яко сего ради и братию свою на подвиг распространения православных книг богомужно подвизал еси. Радуйся, яко благословению твоему и внушению, еже от Духа Святаго, последуя, Острожский князь первопечатную словенскую Библию во утешение верных тиснению предадо; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 4
Временныя чести, еюже стужаху ти мнози от православных, купно же и озлоблений многоразличных за любовь к православию от клевретов унии хотя избавитися, умыслил еси избегнути от начальства, еже вящши двадесяти лет имел еси на острове Дубенстем. Сего ради тай оставил еси обитель свою Крестную, и во еже сокрытися от треволнений мира сего мномятежнаго, во образе простого инока притекл еси на гору Почаевскую, издревле светлостию чудес премногих сияющую, зовый Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Услышаша и уразумеша сердцем и душею иноцы Почаевстии преизбыточествующий в тебе источник благодати Божия, отче наш Иове, яко сицеваго тя наставника зело подвижна и искусна благоволи имети Пресвятая Богородица во Своей, небеси подобящейся, обители; темже общим молением со слезами абие во игумена себе поставиша тя, взывая тебе: Радуйся, граде, верху горы стояй и изобилуяй вышними добротами; Радуйся, сокровищнице, богатящая нас духовными бисеры. Радуйся, столпе, указуяй путь правый хотящим обрести его; Радуйся, светило, на западе России в просвещение наше возсиявшее. Радуйся, по следам всеблаженнаго Феодосия Киево-Печерскаго общих житий на горе Почаевстей первоначальниче; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 5
Боготечной звезде уподобился еси, всеблаженне, сияя делы благими и богоугодными на горе Почаевстей; ихже ради мнози во след тебе направляху стопы своя от распутий греховных, овии убо на нужды обители твоея от имений своих приносяще, овии же отцем духовным во исповедание грехов своих нарочито тебе избирающе, яко всем о тебе Богу служащим и тобою на спасения стези наставляемым, со дерзновением пети Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видев тя иеросхимонах Досифей, ученик твой, угодниче Божий, древним отцем в житии своем последующа, начерта нам преславная дела и великие подвиги твои; имже удивляющеся, сицевым венчаем тя песнословием: Радуйся, яко в тесной и темней пещере горы Почаевския тайно от взоров человеческих многолетне свято подвизался еси; Радуйся, яко иногда чрез три дни, овогда же чрез целую седмицу един в пещере той богомыслия ради затворен был еси. Радуйся, яко единою молящуся ти внутрь ея, облиста тя свет неизреченный, на долзе не престая осиявающи сопредельную с пещерею церковь; Радуйся, яко ничимже, точию слезами, из глубины сердечныя изливающимися, во времена оны питавыйся. Радуйся, яко необычнаго ради измождения плоти и долгих стояний согни на ногах тело твое и даже от костей отпадаше; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 6
Проповедывати православие желая во странах своих, всеблаженне, якоже на острове Дубенстем, сице и на горе Почаевстей, книги божественныя в поучение верным подавал еси, еще же и типом печатати тыя во своей типографии Почаевстей повелевал еси и купно с ними послания архиерейская и молитвы многоразличныя, во еже всем чтущим их и по онем молящимся пети Богу неложно: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси, яко заря, не от востока, но от запада Российского восходящая, угодниче Божий, егда нужд ради церковных от обдержащия унии был еси в богоспасаемом граде Киеве на соборе святых отец, идеже во святей Киево-Печерской Лавре, еяже преподобными отцами, от злаго нашестия Батыева спасавшимися, и обитель Почаевская древле основася, клятвенно обещался еси купно со иными в вере православней, отеческой крепко и неизменно стояти, николиже и никакоже о отступлении в иноверие не мыслити и к сему всероссийский народ увещевати, да слышиши от всех: Радуйся, ясное зерцало апостольских преданий; Радуйся, живоприимный источниче истинных кафолических правил. Радуйся, еретических баснословий премудрый истребителю; Радуйся, глубины православных догматов искусный измерителю. Радуйся, божественный органе, возшумивший нам учение спасительное; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 7
Хотя Христос Господь и Преблагая, Пречистая Матерь Его явити в тебе, отче, несказанное смотрение Свое о святей горе Почаевстей, дароваша ти силу и премудрость благопоспешно подвизатися противу злейшаго врага обители твоея, зловернаго болярина Фирлея; егоже ты судом правым имущество монастырское, велением его пограбленное, возвратити понудил еси и сего в примирение с собою и со иноками своими привел еси, поя Богу суда и правды: Аллилуиа.
Икос 7
Новое тобою показа Господь обители Почаевстей неизследимое промышление Свое, егда желанию твоему последуя, именитый болярин Феодор и Ева, благородная жена его, иждивением своим соорудиша верху горы Почаевския церковь великую и преславную, яко вместитися в ней цельбоносней Стопе Божия Матере; идеже и икону Ея чудотворную поставил еси, слышащи от всех: Радуйся, Троицы Живоначальныя, во Еяже имя новый храм сам освятил еси, избранный поборниче; Радуйся, Пречистыя Богородицы, ради Стопы Ея и иконы Почаевския, преизящный поклонниче. Радуйся, яко ревнуя о благоустроении обители твоея, своими руками сады на горе Почаевстей насаждал еси; Радуйся, яко снабжения ради обители и всея веси Почаевския водою самоличне пруды у подножия горы Почаевския ископал еси. Радуйся, все монастырское имущество во бдениих своих, наипаче же нощию, многократне от татей хранивый и сих тобою уловляемых на путь истинный наставляяй; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 8
Странно и чудно житие твое, сице и успение твое, преподобне отче, хотящу бо ти преставитися от привременныя жизни сея, толикия прозорливости сподобился еси от Господа, яко день и час отшествия твоего прежде седмицы прорекл еси. Во уреченный же день и час, по Божественней литургии, тобою же самим совершенней, абие кроме всякия болезни мирно отшел еси ко Господу, не престая пети Ему: Аллилуиа.
Икос 8
Весь бе в страхе народ Почаевский и прочий окрестнии людие, видяще светлость, от гроба твоего исходящую чрез седмь лет по успении твоем, угодниче Божий; недоумеваху бо, откуду и коея ради вины сия луча исхождаше. Тогда сам явился еси в сонном видении митрополиту Киевскому Дионисию, извествуя, яко хощет Бог чрез него открыти святыя мощи твоя; еже слышав, архиерей православный возглашаше о тебе: Радуйся, делателю добрый, от утра до вечера столетния жизни твоея делавый благочестно в вертограде духовном; Радуйся, тяготу и вар многотруднаго жития твоего ради Господа охотно понесший. Радуйся, яко сего ради душа твоя не оставися во аде, ниже плоть твоя виде истления; Радуйся, благий рабе и верный, за безмерные подвиги твои вшедый в радость Господа своего. Радуйся, светильниче, о немже не восхоте Бог, да под спудом пребывает, но да на свещнице всенароднаго зрения и поклонения поставится; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 9
Всякое естество земное превосходящия глаголы твоя слышав Дионисий, аще и слагаше тыя в сердце своем, обаче, яко мудрый и искусный богослов, умедли от дела того, дондеже третицею явился еси ему, отмщением претя, аще бы повеленнаго не исполнил вскоре; уразумев же от произволения Божия быти дело сие, притек абие со всем клиром на гору Почаевскую и испытавши известно о богоугодном житии твоем, повеле открыти гроб, в немже обрете честныя мощи твоя кроме всякаго тления, благоухания несказаннаго исполненны; и тако внесе тыя в церковь Живоначальныя Троицы, ублажающе тя и поюще Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство всякое не может изрещи величества преславных знамений и чудес твоих, яже начал еси являти по открытии мощей твоих, всеблаженне отче; мнози бо от народа, различными недуги одержимии, притекше к многоцелебной раце твоей, исцеление прияша. Якоже бо в животе твоем всякия добродетели и благостыни исполнен был еси, сице и по смерти добро творити не престаеши всем, с верою призывающим тя и вопиющим о Бозе сицевая: Радуйся, зерно пшеничное, по апостольскому глаголу из земнаго тления произрастшее, да мног плод духовный требующим принесеши; Радуйся, древо, насажденное при источнице цельбоносныя воды от Стопы Божия Матере, да вси жаждущии от тебе питие жизни почерпают. Радуйся, праведниче, по слову псаломскому, яко Финикс процветый от горы Почаевския, да алчущих правды и всякия благостыни истиною и благонравием напитаеши; Радуйся, узы разрушения перстнаго в нетлении своем благодатию Божиею расторгнувый, да от всяких губительных недугов страждущим врачевство и исцеление подаеши. Радуйся, в мире Железом реченный, несокрушимую крепость и силу немощным душею и телом свыше приносяй; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 10
Спасти хотя ученика твоего Досифея от обдержащаго его смертоноснаго недуга, отче преподобне, ангелы во твое общение призвал еси, с нимиже и виден был еси во светлости необычней, предстоя Божией Матери нощию в церкви Пресвятыя Троицы, плат, миром целебным чудесно напоенный, болящему посылая, да отрет им тело свое, и абие грядет в церковь на всенощное бдение прилучившагося ради великого праздника всемирнаго воздвижения Креста Господня, поя Богу, силою крестною укрепляющему святых Своих на помощь верным: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси и ограждение от врагов видимых и невидимых достоянию твоему, в немже, отче, жительствовал еси и ныне пребываеши в нетленнем телеси твоем. Сего ради егда нечестивии Исмаилиты обыдоша гору Почаевскую во время брани Збаражской, абие явился еси верху ея на облацех небесных, в светлости необычней предстательствующи пред Святою Девою Богородицею, да не предаст в неволю супостатом обители, идеже был еси игуменом; еже видевше иноцы и людие, во обители обложеннии, припадающе к раце честных мощей твоих, вопияху тебе: Радуйся, со ангельскими силами предстояй Царице Небесной противу полком неверных агарян; Радуйся, ихже стрелами, на главы их возвращающимися, яко молниею их поразивый. Радуйся, яко сего ради врази Креста Христова спешне отбегоша от обители Почаевския, друг друга во ужасе поражающе; Радуйся, яко мнози от них страхом Божиим наставляемы, христианскую веру приемше, на послушании монастырском в Почаеве даже до кончины своея пребыша. Радуйся, яко предстательством твоим к Богородице вся благая верным во избавлении их приидоша; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 11
Пение всякое не довлеет к прославлению пренебеснаго величества твоего и власти, яже от Господа, всеблаженне отче; яко не точию православным, но и латиноунитом, егда попущением Божиим во власти их бяше гора Почаевская, неисчетныя дары и благодеяния ниспосылал еси, овых убо от духов нечистых, овых от болезней и смертоносных ран исцеляющи, овых же поучающи судом тяжким и видениями многообразными, да чтут тя, яко истиннаго слугу Божия; еже сии и начата творити, донележе честныя мощи твоя, купно со обителию Почаевскою, не бяху паки возвращени в одержание православным, с песнию о тебе Богу благодарственною: Аллилуиа.
Икос 11
Яко светоприимная свеща, елеем благодати возженная, яко светочь многосветлый, на высоте стояй, светоподательне сияеши всем концем земли, отче наш Иове; сего ради и восток тя ублажает, и север величает, и юг восхваляет, и запад по премногу прославляет. Мы же во свете лица твоего текуще к свету невечернему и к разуму божественному наставляеми, вопием ти от полноты сердечныя: Радуйся, превечнаго Архиерея Христа верный служителю, за благочестие свое архиерейскима рукама из спуда земнаго изъятый и открытый для всенароднаго почитания; Радуйся, Царя Небеснаго и Владыки непобедимый ратоборче, благочестивых же царей наших споборниче и утверждение. Радуйся, молитвенниче и сопредстоятелю Пресвятыя Богородицы непрестанный, купно с иконою ея честною и Стопою цельбоносною от всех, на гору Почаевскую притекающих, почитаемый; Радуйся, ангелов Божиих и святых на небеси купножителю преизрядный, во храме, честному имени твоему посвященном на земли, от приходящих к тебе ублажаемый. Радуйся, столпе веры, промыслом Божиим на крайнем западе Российския земли водруженный, да всем от веры и праотеческаго благочестия заблуждшим сыновом запада иноземнаго путь добрый к истинному правоверию, еже в церкви нашей православней, показуеши; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 12
Благодатию, данною ти свыше, чудодействуя на горе Почаевстей, преподобне, не оставляеши ны и во время сие; но якоже древле, сице и до днешняго дне, не точию притекающии к раце многоцелебных мощей твоих, но и вси отдалече тебе призывающии и на тя уповающии слепии презирают, хромии ходят, разслабленнии возстают, беснующиися исцеляются, страждущии утешаются, угрожаемии злым поветрием от смертоносныя язвы избавляются, земли плодоносие подается, грады и домы от труса, потопа и огня спасаются, во еже всем от тебе вспомоществуемым и тако тобою хвалящимся пети Богу в радовании сердца своего: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще преславное о тебе смотрение Божие и чудеса твоя, преподобне отче, молим тя всеусердно, раби твои, не забуди нас и во все приснотекущее время живота нашего, но всегда пребывай с нами, да твоим заступлением и помощию ограждаеми, спасаеми и избавляеми от всех зол видимых и невидимых, вопием ти до скончания века: Радуйся, милости превеликия сокровище; Радуйся, Божественнаго проявления о людех приятелище. Радуйся, ненадежных надеяние; Радуйся, самых отчаянных спасение. Радуйся, егоже благопоспешными молитвами от вечныя смерти свобождаемся и безконечныя жизни сподобляемся; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 13
О прехвальный и пречудный отче Иове, приими ныне сие малое моление наше, тебе от любве сердечныя приносимое, и твоим богоприятным ходатайством исполни во благих вся прошения наша, к тебе бо в нуждах прибегаем и на тебе по Бозе и Богородице все упование наше возлагаем, прославляюще тя, и тобою прославляемому Подателю всех благ, Владыце жизни и смерти, поя усердно: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитвы преподобному и богоносному отцу нашему Иову, в схимонасех Иоанну, Железу, игумену и чудотворцу святыя Лавры Почаевския
Молитва первая
О всесвятый и преславный угодниче Божий, преподобне отче наш Иове, присный о нас ко Господу молитвенниче и теплый предстателю о душах наших, к тебе всеумиленно ныне притекаем, и поминающе подвиги и чудеса твоя, яже сотворил еси и твориши на земли, просим и молим твою благостыню, якоже твердо и неизменно потрудился еси в вере Христа Бога нашего, и сию до конца в себе и во всех присных твоих целу и невредиму сохранивый от всяких приражений вражиих и ересей тлетворных, сице и нас в православии и единомыслии укрепи, отгоняющи молитвами твоими всякую тьму неверия и неправомыслия от сердец и помышлений наших, послуживый Господу и Богу твоему делы благими и неизреченным самоотвержением в трудех, бдениих и пощениих, настави нас на путь всякия добродетели и благостыни, избавляющи от искушений и грехов, удаляющих нас от Бога и повергающих в бездну зла все житие наше, явивыйся иногда с Пречистою Девою Богородицею верху горы Почаевския во спасение обители твоей от нашествия и обложения агарянскаго, и ныне ускори на помощь всей православной и боголюбивой державе нашей противу всех врагов наших внешних и внутренних, утверждая мир и тишину в земли нашей, да твоими молитвами и предстательством тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте; и всем, к тебе притекающим и припадающим к раце честных и многоцелебных мощей твоих и твоея помощи и заступления требующим, неоскудныя милости независтно подаваяй, не остави и нас сирых и безпомощных, тебе молящихся, избавляющи от всякия скорби, гнева и нужды, от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменник и междоусобныя брани. Ей, угодниче Божий, призри милостивно от престола Царя славы, Емуже ты ныне предстоиши со архангелы и ангелы и со всеми святыми, на обитель твою (сию) Почаевскую, еюже ты древле мудро правил еси, наздав ю всехвальным и дивным житием твоим, и сохрани ю молитвами твоими и всякий град и страну и всех отовсюду, на мори и на суши, в пустынях и в злоключениих многоразличных тебе призывающих, от всех зол видимых и невидимых, да тако твоею помощию и ходатайством спасаеми, в веце сем и по скончании живота нашего сподобимся купно с тобою славити и воспевати всечестное имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Молитва вторая
(для чтения в Почаевской Лавре пред его мощами)
О всеблаженне и богоносне отче наш Иове, иноческаго ангелоподобнаго жития богомудрый наставниче, веры православныя восточно-кафолическия против лжемудрований запада непреоборимый защитниче и поборниче, богопреданных уставов Церкве и преданий отеческих верный блюстителю и строгий взыскателю, святости и чистоты, целомудрия и нестяжания, трудолюбия и богомыслия, поста и бдения великий ревнителю, долготерпения и злострадания неутомимый и непобедимый ратоборче, образ кротости, зерцало смирения, пример незлобия, постников удобрение, девственников похвало, монахов и схимонахов радосте. По имени твоему, преподобне отче, якоже и древняго онаго Иова, многострадальна и праведна, и житие твое бысть праведно и непорочно от младенческих пелен, всеми делы благими, яко многоценным бисером, благоукрашенно и благодушным терпением чрез многа лета скорбей и болезней, паче злата и сребра, в горниле искушенных, просиявши. Еще бо сущи дванадесяти точию лет, восприял еси на ся иго Христово с великим образом монашеским и даже до старости и престарения вящше девятидесяти лет, благодушно и неослабно, непоползновенно и неблазненно понесл еси, прошед всяк путь правды и святыни в посте и молитве, в коленопреклонениих и бдениих и тако на высоту добродетелей изрядну, вспомоществуем благодатию Божиею, по степенем возшел еси, яко всем дивитися и ублажати тя за премногую добродетель и любомудрие твое, не точию в пределех отечествия твоего, но и в странах окрест сущих, о чесом слышав боголюбивый князь Острожский и вельми возжелав имети тя руководителя себе на пути спасения, Крестовоздвиженской обители своей, яже на острове Дубенстем, предстоятеля и наставника молением любве своея привлече тя, отонудуже и святей обители Почаевской, яко сокровище велие и неоцененное, даровался еси. Темже и праведный Судия и мздовоздатель Бог, Иже весть сущия Своя, прежде даже не быти им, обещавый верным рабом Своим за труды и подвиги их во славу Его имени воздати сторицею, свыше призре на смирение твое и вознесе тя, и прослави тя на земли живых, даровав духоносному телеси твоему дар нетления и благодать врачевания недугов душевных и телесных, для всех, с верою и любовию ко всечестней раце твоей притекающих, а молитве твоей силу и крепость непобедимую, врагов видимых и невидимых устрашающую и поражающую. Егда бо иноплеменницы оны исмаелитстии, ихже Господь Бог еще в праотце их от рода и дому Авраамля отрину, врази креста Христова, облегоша гору и обитель Почаевскую, хотяще ю до конца разорити, тогда ты, отче прехвальне, был еси ходатай святыми твоими молитвами ко всемогущему и всеблагому Богу и к Преблагословенней Деве Марии Богородице, и благостию, тебе от Бога данною, и предстательством Пречистыя Богородицы отгнал еси все безумие супостатов тех и, всю ярость их разрушив и крепость победив, сотворил еси их бежати со страхом и трепетом. Призри убо и ныне оком благоутробия твоего, прилежно молим тя, обстояще святыя и многоцелебныя мощи твоя и усердно лобызающе я, призри на нас, недостойных чад и рабов твоих, вступивших в стези твои, но немогущих право по ним шествовати, и на место сие, от лет древних богоизбранное и чудесы прославленное, в немже имя твое призывается и егоже ты поты трудов твоих богоугодных оросил и возделал еси, и огради его и нас молитвами твоими от всякаго навета вражия и злаго обстояния, сохраняя и соблюдая всех и каждаго в мире и тишине, в вере нелицемерней и богоугодном жительстве. Подаждь же, угодниче Божий, и всем, приходящим семо и твоея помощи и заступления ищущим, благость и милость от Христа Бога нашего и Пречистыя Его Матере, да никтоже изыдет отсюду в туге и скорби, в печали и сетовании, постыжден и посрамлен в надеянии своем, но кийждо, по мере веры и любве своея, да восприимет себе поне некую отраду и утешение, облегчение и подкрепление, защиту и помощь, во славу Бога Трисвятаго, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва третья
О преподобне отче Иове, иноков трудолюбнаго жития богомудрый наставниче, кротости и воздержания, чистоты и целомудрия, братолюбия и нищелюбия, терпения и бдения от ранней юности до поздней старости неутомимый подвижниче, веры православныя великий ревнителю и непреоборимый поборниче, земли Волынския и Галицкия светило благосветлое и святыя Почаевския обители непобедимый защитниче! Призри оком благоутробия твоего на нас недостойных чад твоих, к тебе усердно по вся дни прибегающих и на боголюбивыя люди сия, пред твоими духоносными и многоцелебными мощами собравшияся и благоговейно к тем припадающия, и испроси предстательством твоим ко Всевышнему Владыце им и нам вся, яже к животу и благочестию, полезная и благопотребная: болящия исцели, малодушныя ободри, скорбящия утеши, обидимыя заступи, немощныя подкрепи и поверженныя долу возстави, всем вся, благодатию от Бога данною, даруй, по коегождо нужде и потребе, во спасение души и во здравие телу. Вознеси угодниче Божий всемощную молитву твою о Российской державе, да будет выну мир и тишина, благочестие и благоденствие, в судах правда и милость, в советах мудрость и благое преспеяние, да утверждается же во благих человецех верность, в злых же страх и боязнь, во еже престати им от зла и творити добрая, да тако в державе Российстей царство Христово растет и множится и да прославится в нем Бог, дивный во святых своих: Емуже единому подобает всякая слава, честь и поклонение Отцу и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Тропарь преподобному Иову, игумену и чудотворцу Почаевскому
Тропарь, глас 4
Возложь на ся иго Христово от юности, преподобне отче Иове, многолетне свято подвизался еси на поприще благочестия во обители Угорницкой и на острове Дубенстем; и пришед к горе Почаевской, знаменанной цельбоносною стопою Пресвятыя Богородицы, в тесной пещере каменней богомыслия ради и молитвы многократно заключался еси: и благодатию Божиею укрепляяся, мужественно потрудился еси на пользу обители твоея, купно же и противу врагов православия и благочестия христианскаго. И наставив сицевому ополчению иночествующих, победители тех представил еси Владыце своему и Богу: Того моли спастися душам нашим.
Назад к списку